۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۲۷۹۳۶
آیت الله موسوی جزایری:

 اقتصاد مقاومتی با جدیت و اقدام و عمل مسؤولان تحقق خواهد یافت

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل و جدی گرفته شدن از سوی مسؤولان تحقق خواهد یافت، تشکیل شوراهای اقتصادی در سطح استان را ضروری برشمرد.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک ولادت منجی عالم(عج) ابراز داشت: امام صادق(ع) انسان های دوران غیبت و ایمان آورندگان به امامت و منتظران ظهور را برترین دانستند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امام صادق(ع) رشد عقلی و معرفت انسان های دوران غیبت را عامل این برتری می داند چرا که آنها غیبت آن حضرت را حضور قلمداد می کنند و گویا در محضر او نشسته و کسب فیض می کنند و از ویژگی های چنین مردمی اخلاص و راستگویی و دعوت همیشگی به اسلام ناب محمدی است.

 

امام جمعه اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی عبارت «تمام مقصد ما مکتب ماست» را بیان کردند و این سخن به معنای آن است که مکتب ما همان اسلام ناب محمدی می باشد و هدف ما پیروزی آن است حتی اگر در این راه شهید شویم و به دنبال سلطه گری و قدرت فزونی و پیروزی بر دیگران نیستیم.

 

آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: هدف زمینه سازان ظهور در آخر الزمان پیروزی اسلام است و در این باره از پای نخواهند نشست و توجهی به امیال و خواسته های خود ندارند و سختی ها و اذیت ها را تحمل خواهند کرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیامبراکرم(ص)، قوم ایمان آورنده به اسلام را در آخرالزمان برادران خود خطاب کرده و ایمان آنها را در برابر سختی ها مستحکم برشمردند، افزود: مردم انقلابی و داوطلبان دفاع از حرم اهل بیت(ع) که در راه خداوند ایستادگی و در برابر استکبار سر فرود نمی آورند مصداق چنین سخنی هستند و پیامبر اکرم(ص) آنها را مشعل های فروزان هدایت معرفی کرده اند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان تصریح کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را نقطه آغازین بزرگ ترین انقلاب جهانی اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) برشمردند و ظهور را در عصر حاضر از خداوند خواستار شدند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان در خطبه دوم نماز جمعه با سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهارداشت: رزمندگان و سربازان گمنام امام زمان(عج) در جمهوری اسلامی بر برادران اطلاعاتی اطلاق می شود که در راه حفظ امنیت و ثبات کشور و اقتدار نظام اسلامی فداکاری هایی از خود نشان می دهند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که زبان در تشکر از زحمات و فعالیت های عزیزان وزارت اطلاعات عاجز و ناتوان است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فعالیت و کار این عزیزان را سنگین، حساس، خطیر، پرمشغله و دغدغه مند که اجر ثواب الهی را به دنبال دارد خاطرنشان و موفقیت در این زمینه را برای آنها خواستار هستند.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب، سربازان گمنام امام زمان(عج) را درگیر جبهه ای دانستند که خطر و توطئه آن کمتر از جبهه نظامی نیست و به چشم پوشی آنها از تعریف ها و تمجیدها اشاره و فعالیت آنها برای خداوند را ذکر کردند و تلاش های وزرات اطلاعات و تأثیرگذاری آن بر زندگی مردم و موفقیت های بین المللی کشور  فراتر از این سخنان است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تسلیت شهادت شهید مصطفی بدرالدین از فرماندهان بزرگ حزب الله لبنان و مجاهدت های وی تصریح کرد: ایشان در نهایت به خواسته خود که شهادت در راه خدا است دست یافت و ان شاء الله با سالار شهیدان محشور شود.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که 3 خرداد روزی بزرگ، فراموش نشدنی و تاریخی است، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر در سال 1361 به وقوع پیوست و امام راحل(ره) در پیامی به این مناسبت این پیروزی ها را از سوی خداوند دانست و از رزمندگان و فرزندان اسلام تشکر کرد و آنها را بالاتر از تشکر برشمرد و آنها را تقدیر شونده از سوی امام زمان(عج) برشمردند.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: تقدیر از سوی امام زمان(عج) به این معنا است که صاحب اصلی این انقلاب که همانا غایب آل محمد(ص) می باشد از شما تشکر می کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چگونگی آزادسازی خرمشهر و دستاوردهای این پیروزی اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر در 23 روز و از 10 اردیبهشت آغاز و تا 3 خرداد پایان و در چند مرحله برگزار که 5 هزار کیلومتر مربع و هویزه، پادگان حمید، جاده اهواز به خرمشهر و بسیاری از روستاها آزاد شد و در 3 خرداد هدف اصلی که همان آزادسازی خرمشهر است، تحقق پیدا کرد.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که در عملیات آزادسازی خرمشهر حدود 20 هزار بعثی اسیر و امام خمینی(ره) آن را امری غیر عادی که خداوند با امدادهای غیبی نصیب ملت ایران کرد، ابراز داشت: 4 خرداد به روز مقاومت و پایداری نامگذاری شده است و به دلیل رشادت ها و پایداری های مردم دزفول، به روز دزفول نامگذاری گردیده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به بمباران های صورت گرفته علیه دزفول و بازدید از مناطق تخریب شده خاطرنشان کرد: مردم این شهر با شعار مقاومت وارد مسجد جامع شهر می شدند و گروه گروه شعارهایی مبنی بر پایداری، ایستادگی و اطاعت از امام خمینی(ره) را فریاد می زدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 5 خرداد و نامگذاری آن به عنوان «نسیم مهر» در راستای حمایت از خانواده های زندانیان و همدردی با آنها اشاره و ابراز امیدواری کرد که در این زمینه فعالیت هایی صورت گیرد و آنگاه به سخنرانی درباره مسأله حج امسال و تلاش های صورت گرفته برای تأمین امنیت برگزاری حج و حجاج ایرانی و عدم تکرار حوادث سال گذشته پرداخت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش های صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی، سعودی‌ها حاضر نشدند تعهدی درباره امنیت حجاج ارائه کنند و به کارشکنی ها پرداختند اما مردم عزیز بدانند که در این راستا مدیریت سازمان حج و نماینده محترم ولی فقیه در آن کوتاهی نکردند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که برای مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در برپایی حج، تأمین امنیت و حفظ عزت ملت ایران مهم است و در غیر این صورت تکلیف شکل دیگری خواهد بود، گفت: سعودی ها اگر اهل قرآن و ذره ای از ایمان در دل دارند آیه 25 سوره حج را بخوانند تا بدانند که کافران مانع از حضور مردم در مسجدالحرام می شوند در حالی که همه در آن مساوی هستند و اولویتی بر ساکنان آن و خارج از آن وجود ندارد.

 

آیت الله موسوی جزایری در پایان با بیان این که اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل و جدی گرفته شدن از سوی مسؤولان تحقق خواهد یافت، افزود: با مسؤولان استانی صحبت هایی درباره تشکیل شورایی در شهرستان ها که مرکب از امام جمعه، فرماندار، کمیته امداد، اداره فنی و حرفه‌ای و دیگر افراد تأثیرگذار صورت گرفته تا از مردم خواسته شود طرح‌های سبک با بازدهی خوب را ارائه دهند./201/9456/ب1

ارسال نظرات